dimecres, 24 de desembre del 2014

Pancratium maritimum. Lliri de mar

 Pancratium maritimum. Lliri de mar.

Aquesta vegada va ser a l'estiu, passejant per la platja quan vaig descobrir el lliri de mar florit, una veritable perla entre les dunes de la platja del Grau




 
7-12-14. Lliri de mar.  Fulles

6-12-14. Lliri de mar en fruit
7-12-14 Llavors de lliri de mar escampades per la sorra.
 Va ser a la platja de Penícola          ( Baix Maestrat), en una zona de dunes que vaig trobar el lliri de mar, en aquesta època no estava florit(7-12-14) tot i que si que vaig trobar fruit i llavor. Segons m'explicava Paco de Peníscola, aquesta  és una zona que és digna de veure en primavera quan floreix, ja que forma tot un tapet, ja que el lliri està molt espés.

Una altra vegada passejant pel passeig marítim de Benicàssim a la Plana Alta vaig trobar també el lliri de mar.


  En aquest cas podem veure els fruits com s'obren i deixen pas a les llavors
  El fruit totalment obert, encara conté a dintre les llavors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada