divendres, 28 d’agost del 2015

Scolia flavifrons. Vespa paràsita.

Scolia flavifrons. Vespa paràsita.
 Impressionant aquest himenòpter, el vaig trobar passejant per l'hort  de  la partida la Mota de Castelló de la Plana. Estaven a unes flors d'uns  porros aturades. Sobre tot em van sorprendre tres coses, la seua grandària, ja que eren unes vespes impressinants, per altra banda els seus colors negre i groc, i després el que em resulta també sorprenent és el seu ritme més tranquil, normalment les abelles no em donen tan de temps.
 Tampoc no em va atacar ni es va fixar amb la meua presència.  Per altra banda una altra cosa que em sobta llegint sobre ella és  el seu cicle, pica a la larva d'escarbat i posa l'ou i es desenvolupa l'ou i creix alimentant-se de la larva d'escarbat fins que acava consumint-la. Impressionant!!

En aquesta fotografia ampliada podem veure les madíbules plenes de pol·len, i les seues potes peludes.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada